Followers

Sunday, January 29, 2012

kembali pada Allah


orang selalu cakap kita akan ingat Tuhan bila kita ditimpa masalah je kan ?betul aku admit dulu aku macam tuh ,bila dah sedih , down baru ingat Allah .baru terhegeh hegeh cari Dia untuk mengadu masalah .baru sedar aku perlukan keredhaan Dia untuk teruskan kehidupan .

lately nih aku ditimpa banyak masalah .airmata mengalir macam terlalu murah dah itu je kerja aku .malam menangis .tapi aku tak sedar ,aku ada banyak dosa pada Allah .ini mungkin salah satu cara Allah nak uji aku samada aku nih masih ingat Dia ke tidak kan .

lama lama aku rasa aku perlu bertindak .i mean bertindak ke arah kebaikan lah kan .tak kan keburukan -.- hmm macam mana nak mula yeh ? ok mula mula aku dah bertudung .yes aku rasa tenang sikit bila bertudung .sebab ?? hey dulu rambut aku nih mengerbang macam HANTU KAK LIMAH .bila bertudung aku dapat rasa aku mula kemas .and now aku dengan my super b dah lain .kami berpisah untuk sementara .sebab lagi ?biar lah aku dengan Dia and my housemate je yang tahu .

orang cakap 'jangan berkasih pada yang tak sudi' betul ke ?patut ke aku tunggu dia ?tiap hari aku doa pasal jodoh .mungkin ini satu petunjuk ? memang mula mula aku down ,aku fikir apa salah aku kat my super b lama lama aku fikir mungkin nih yang tertulis .jadi aku perlu kuat .aku tak perlu mengadu pada dia .tapi aku akan mengadu kepada PENCIPTA ,hanya Dia yang boleh faham perasaan aku nih .

mungkin ada jugak kebaikan semua nih berlaku .aku fikir to the positive side ,semua nih berlaku mungkin ALLAH nak aku kembali pada dia .tak perlu terlalu taksub pada cinta manusia :')



p/s : awak , insya ALLAH selagi saya mampu ,saya akan tunggu awak cuma buat masa nih saya tak kan berharap apa apa dari awak .kalau dah tertulis hubungan kita nih tiada keredhaan Allah .saya redha dan saya doa kan awak jumpa jodoh awak :')

4 comments:

Minie Mickey said...

be strong dear..x mau sedeh2..

Minie Mickey said...

be strong dear..x mau sedeh2..

alyaa zakuan said...

i luf you no matter what :D

sopy pelangi said...

minie : tq syg :)
alyaa : me love you too